hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خوزستان| خوزستان همچنان در وضعیت بحرانی است

خوزستان| خوزستان همچنان در وضعیت بحرانی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: این استان در حال حاضر از وضعیت اضطرار ناشی از سیل خارج‌شده ولی همچنان در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.

به گزارش مهر، کیامرث حاجی‌زاده اظهار کرد: هنوز پایان اما ده باش را به هیچ دستگاهی اعلام نکرده‌ایم و استان همچنان باید در حالت اما ده باش باشد و ضرورت دارد با توجه به وضعیت فعلی دستگاه‌های اجرایی پای‌کار باشند تا روزهای آخر سیل نیز به‌خوبی مدیریت شود و مردم سیل‌زده به خانه خود بازگردند.

او با بیان این‌که مسئولیت اردوگاه‌ها بر اساس قانون مدیریت بحران با جمعیت هلال‌احمر است، توضیح داد: در کنار هلال‌احمر، ستاد پشتیبانی استان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و دستگاه‌های دیگر مانند علوم پزشکی، بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی، عتبات عالیات اقدامات مربوطه خود را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به تشکیل «کمیته بازگشت» برای بازگرداندن سیل‌زدگان به منازل خود توضیح داد: با توجه به فروکش کردن آب در برخی روستاها وضعیت به گونه‌ای است که سیل‌زدگان می‌توانند به منازل خود بازگردند به همین منظور کمیته بازگشت متشکل از فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه تشکیل‌شده است.

او تأکید کرد: اولویت اصلی و ابتدایی در مدیریت بحران حفظ جان و سلامتی مردم است که بر مبنای این موضوع تمام اقدامات صورت گرفته است تا تلفات انسانی چه در شهرها و چه در روستاها نداشته باشیم. حاجی‌زاده بیان کرد: ازجمله اقداماتی که برای حفظ جان مردم انجام شد می‌توان به دستور تخلیه روستاها و برخی شهرها، بازگشایی فیوزپلاک‌ها، رهاسازی آب در مزارع اشاره کرد این اقدامات صورت گرفت تا آب وارد نقاط پرجمعیت نشود و تلفات انسانی در استان خوزستان شاهد نباشیم.

او با بیان اینکه مدیران و دستگاه‌های امدادی در این مرحله نباید در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان کوتاهی کنند افزود: مردم سیل‌زده چه ازنظر روحی و فیزیکی و چه ازنظر مالی خسارت‌دیده‌اند، بسیاری از مردم شغل، مزرعه، خانه خود را ازدست‌داده‌اند و در برخی روستاها زیرساخت‌ها از بین رفته است در این شرایط نباید اجازه دهیم معضلی مانند بیماری به مناطق سیل‌زده نیز اضافه شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد